آن دسته از افراد واجد شرایط که متقاضی شرکت در فراخوان طرح ارتقاء مدیریت آشپزخانه مرکزی عمره سال 1403 هستند بایست در این فراخوان حاضر شرکت نموده و درخواست خود را ثبت نمایند؛ با توجه به اینکه سازمان حج و زیارت بر اساس درخواست متقاضیان نسبت به انتخاب افراد واجد شرایط برای هر دوره برنامه ریزی می نماید لذا ضرورت دارد در انتخاب دوره مورد نظر دقت لازم را مبذول فرمایید.
بديهي است شرکت در اين فراخوان تعهدي براي انتخاب متقاضي بعنوان مدير آشپزخانه مرکزی عمره سال 1403 ایجاد نمی نماید. ليکن سازمان حج و زيارت از بين شرکت کنندگان واجد شرايط که در کلیه استعلامات به عمل آمده نيز قبول شده اند، با لحاظ ارزشيابي عملکرد گذشته و امتیازبندی صورت گرفته بر اساس دستورالعمل مربوطه، نسبت به انتخاب مديران آشپزخانه اقدام خواهد نمود. لازم به ذکر است متقاضيان محترم مي بايست از طريق همین فراخوان پيگير وضعيت خود باشند.
زمان تقریبی شروع دوره های اعزام به شرح ذیل می باشد:
دوره اول : 1403/06/06 لغایت 1403/07/30
دوره دوم : 1403/08/01 لغایت 1403/9/20
دوره سوم : 1403/9/21 لغایت 1403/11/10
دوره چهارم: 1403/11/11 لغایت 1403/12/25
الف: شرايط عمومي
1- داشتن تابعیّت کشور جمهوری اسلامی ایران.
2- اعتقاد و التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
3- اعتقاد و التزام به دین مبین اسلام، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، و اصل ولایت مطلقه ی فقیه.
4- برخورداری از حُسن شهرت، اخلاق حسنه، خوش رفتاری، امانت داری و سعه ی صدر.
5- نداشتن سوء پیشینه ی کیفری (به تشخیص مراجع ذی صلاح).
6- عدم اشتهار به فساد اخلاقی.
7- عدم وابستگی به گروهک ها، جریان های ضد انقلاب، فرقه ها و نحله های انحرافی.
8- برخورداری از سلامت جسمانی و روانی، و نداشتن هیچ گونه معلولیّت موثّر.
9- عدم استعمال موادّ مخدّر، داروهای روانگردان و دخانیات.
10- تاهّل (داشتن همسر دایمی و رسمی).
11- داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیّت از خدمت نظام وظیفه.
12- عدم اشتغال در مشاغلی که تصدّی آنها مانع ایفای نقش و انجام تعهّدات و مسوولیّت های مربوطه می شود. این مشاغل، عبارتند از:
الف) روحانیّون، قضات، نمایندگان مجلس، وزرا و معاونین آن ها، استانداران و معاونین استاندار، فرمانداران و شهرداران مراکز استان ها، مدیران کل و مشاغل هم تراز آن و سطوح بالاتر.
تبصره: درخواست آن دسته از افرادی که قبل از انتصاب در مشاغل یادشده سابقه قبلی مدیریت کاروان حج تمتع و عمره با ارزشیابی عملکرد مطلوب داشته اند، در صورت ارائه ی موافقت مقام مسئول مربوطه و تایید مدیریت حج و زیارت استان، در کمیته مربوطه بررسی و با لحاظ مسئولیت متقاضی مبنی بر عدم ایجاد خلل در اداره امور کاروان، تصمیم گیری خواهد شد.
ب)کارمندان سازمان حجّ و زیارت و حوزه ی نمایندگی ولیّ فقیه در امور حجّ و زیارت (مستخدم رسمی، پیمانی و یا قراردادی) بجز سمت هایی که سازمان اعلام می نماید.
ج) بکارگیری کارکنان نیروهای مسلح صرفا با رعایت دستورالعمل شماره 0125/110/1/2214 مورخ 1401/01/27ستاد کل نیروهای مسلح مجاز است.
13- پرهیز جدّی از ابراز و اعمال تمایلات سیاسی، باندی و جناحی و… در زمان تصدّی مسوولیّت ها و ایفای نقش و انجام تعهّدات و وظایف.
14- جزو افراد معاف از خدمت سازمان حجّ و زیارت نباشد.
ب: ضوابط اختصاصي
- داشتن حدّاقل 35 و حدّاکثر 55 سال سن.
تبصره1: برای دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس امور حجّ و زیارت، حدّاکثر سن 58 سال قابل پذیرش است.
تبصره2: برای افرادی که سابقه ایثارگری دارند، حدّاکثر سن تا 57 سال قابل پذیرش است.
تبصره 3: برای افرادی که سابقه اجرایی عتبات عالیات با ارزشیابی عملکرد مطلوب دارند، به ازای هر سه سفر از تخفیف یک سال سن بالاتر بهره¬مند می¬شوند و حداکثر تا سه سال قابل قبول است.
- داشتن حداقل چهار سفر سابقه اجرایی در آشپزخانه های مرکزی حج، عمره و عتبات؛ مشروط به اینکه حداقل دو سفر از آنها معاون یکی از آشپزخانه های مرکزی در حج تمتع و عمره مفرده باشد.
- مدرک تحصیلی حدّاقل فوق دیپلم (ترجیحاً رشته های مرتبط با مدیریّت امور حجّ و زیارت، مدیریّت، حسابداری، صنایع غذایی، بهداشت محیط و ...).
ج: استعلامات
پس از شرکت متقاضي در فراخوان شرايط وي بررسي و در صورت تائيد شرايط وارد مرحله استعلامات مي شود. واحدهاي استعلامي عبارتند از:
1- دفتر حج و زيارت استان مربوطه
2- حراست
3- واحد ارزشيابي اداره کل بازرسي، ارزيابي عملکرد و رسیدگی به شکایات
4- در مرحله بعد استعلام از واحد مصاحبه آشپزخانه مرکزی است.
راهنمای شرکت در فراخوان:
1- ورود به صفحه ی شخصی: ابتدا کاربر می بایست با استفاده از کدملی و گذرواژه ی اختصاصی خود وارد سامانه شود.
2- انتخاب فراخوان: پس از ورود به سامانه (دراین حالت کاربر در صفحه ی شخصی قرار دارد) با کلیک بر روی آرم سازمان حج و زیارت، وارد صفحه ی اصلی سامانه شده و در قسمت فراخوانها، فراخوان مدیر آشپزخانه مرکزی طرح ارتقاء عمره 1402 را انتخاب نماید.
3- ثبت نام اولیه: پس از انتخاب فراخوان وارد صفحه ی ثبت نام اولیه شده و پس از مطالعه ی اطلاعات مربوط به آن فراخوان، بر روی گزینه ی "شرایط را قبول دارم" کلیک و سپس دکمه ی "تایید" را انتخاب نماید.
4- تکمیل اطلاعات اختصاصی: پس از انتخاب کلید "تایید" وارد این صفحه شده و کاربر می بایست اطلاعات درخواستی را باتوجه به توضیحات داده شده تکمیل و ثبت نماید.
5- بررسی شرایط: پس از انتخاب کلید "ثبت"، سیستم شرایط متقاضی را با دستورالعمل مربوطه تطبیق داده و در صورتیکه نتایج کلیه ی شرایط تایید بود می بایست با استفاده از کلید "ادامه" وارد مرحله ی استعلامات شود؛ و درصورتیکه دریکی از شرایط رد شود به منزله ی غیرواجد شرایط بودن متقاضی بوده و قادر به ادامه فرایند نخواهد بود.
6- استعلامات: در این مرحله از واحدهای مربوطه استعلام به عمل خواهد آمد و چنانچه پاسخ استعلامات مثبت باشد وارد مرحله ی بعد خواهد شد و درصورتیکه پاسخ یکی از واحدهای استعلامی منفی باشد نتیجه استعلامات متقاضی رد و فرایند متوقف خواهد شد.
7- انتخاب مدیران آشپزخانه: کلیه ی متقاضیانی که 6 مرحله ی قبل را با موفقیت سپری نمایند در لیست افراد واجد شرایط قرار خواهند گرفت، و سازمان حج و زیارت از بین واجدین شرایط که در سوابق گذشته ی خود از عملکرد بهتر و همچنین برخوردار بوده و توانمندتر می باشند انتخاب لازم را انجام خواهد داد.
اينجانب با آگاهي از شرايط فوق الذکر آمادگي کامل خود را براي مديريت آشپزخانه مرکزی عمره سال 1403 اعلام و در صورت انتخاب، ضمن انجام وظايف محوله از هيچ کوششي دريغ نخواهم کرد.
|