• اقدامات دفتر حج و زیارت استان برای تشکیل پرونده الکترونیکی در سامانه ی جامع کارگزاران
عنوان:
تعداد بازدید : 3919
اقدامات دفتر حج و زیارت استان برای تشکیل پرونده الکترونیکی در سامانه ی جامع کارگزاران
تاریخ: 1388/09/08
منبع: اداره کل امور کارگزاران
خلاصه: هر شخصی که بعنوان عوامل گروههای زیارتی و با هر سمتی با سازمان حج و زیارت همکاری دارد می بایست نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی طبق مراحل ذیل اقدام نماید.

متن: 1. متقاضي با دردست داشتن کارت ملي جهت دريافت گذرواژه ي ورود به سامانه جامع کارگزاران به دفتر حج و زيارت استان مربوطه مراجعه نمايد.

2. پس از مراجعه متقاضي و از آنجا که اطلاعات سيستم قبلي کارگزاران به سامانه جديد منتقل شده است، دفتر حج و زيارت استان مي بايست از قسمت سطوح دسترسي/مديريت کاربران، ابتدا شخص مورد نظر را جستجو نمايد.

3. درصورت پيدا شدن شخص، با استفاده از کليد «ويرايش» وارد صفحه ويرايش اطلاعات شخص شده و مشخصات وي شامل کدملي، نام، نام خانوادگي و شماره شناسنامه را با مشخصات مندرج در کارت ملي تطبيق دهد؛ اطلاعات ياد شده مي بايست دقيقا منطبق بر يکديگر باشند؛ در غير اينصورت براي رفع نقص اطلاعات نسبت به تصحيح آن اقدام شود. مضافا اينکه استان و شهر محل سکونت نيز انتخاب و فيلد فعال نيز تيک زده شود و نهايتا کليد «ثبت» انتخاب گردد.

4. مجددا با استفاده از کليد ويرايش وارد صفحه ويرايش اطلاعات شخص شده و با استفاده از دکمه ی «تغییر گذرواژه»، نسبت به تعريف گذرواژه اقدام و گذرواژه توليد شده توسط سامانه را در اختيار کارگزار قرار دهد.

5. درصورتيکه شخص مورد نظر در سامانه جديد وجود نداشته باشد با انتخاب کليد «ثبت کاربر جديد» نسبت به ثبت نام وي اقدام و گذرواژه را در اختيار او قرار دهد.

6. متقاضي مي بايست در بستر اينترنت و از آدرس http://kargozaran.haj.ir با استفاده از کدملي و گذرواژه ي دريافتي وارد سامانه کارگزاران شده و در ابتدا از قسمت صفحه من / تغییر اطلاعات کاربری نسبت به تغییر گذرواژه خود اقدام نماید.

7. پس از ورود به سامانه با انتخاب گزينه «مديريت اطلاعات اصلي» وارد صفحه اطلاعات اصلي شده و نسبت به تکميل اطلاعات اقدام نمايد و سپس نسبت به تکميل اطلاعات صفحات محل سکونت، سوابق شغلي، سوابق ايثارگري، اطلاعات و عکس گذرنامه، مهارتها و سوابق زيارتي اقدام و نهايتا عکس خود را در صفحه تصاوير ارسال نمايد. 

توضيح 1: از کليه ي کارگزاران درخواست گردد در صفحه سوابق زيارتي، کليه سوابق خود را ثبت نمايند زيرا بعدا امکان ثبت سابقه وجود ندارد لذا تاکيد گردد در اين امر دقت لازم را مبذول فرمايند.

توضيح 2: عکس شخص مي بايست در زمينه روشن و از کيفيت خوبي برخوردار بوده و فاقد حواشي اضافه، خط خوردگي و يا سوزن دوخت باشد.

8. پس از تکميل اطلاعات، ذينفع مي بايست با در دست داشتن اصل مدارک ذيل جهت تائيد اطلاعات به دفتر حج و زيارت استان مربوطه مراجعه نمايد:
        8.1. شناسنامه 

        8.2. کارت ملي 

        8.3. مدرک تحصيلي 

        8.4. مدرك تائيد محل سكونت 

        8.5. اصل آخرين حكم كارگزيني براي شاغلين دولتي 

        8.6. اصل حكم برقراري حقوق بازنشستگي براي افراد بازنشسته 

        8.7. گواهي سوابق ايثارگري 

        8.8. كارت پايان خدمت و يا معافيت از خدمت 

        8.9. گواهي و يا مستندات مربوط به آندسته از سوابق زيارتي که تائيد نشده اند

9. پس از مراجعه شخص به دفتر حج استان، مي بايست اطلاعات اصلي شخص دقيقا با مستندات مربوطه شامل: شناسنامه، كارت ملي، مدرك تحصيلي و كارت پايان خدمت يا معافيت از خدمت وي تطبيق داده شده و در صورت دقيق بودن اطلاعات براي گزينه «اطلاعات اصلي توسط استان تائيد يا بررسي شده است» عنوان بلي انتخاب و کليد ثبت انتخاب گردد؛ و صفحات اول و دوم شناسنامه، كارت ملي و مدرك تحصيلي در سيستم(صفحه تصاوير) اسكن شود.

10. اطلاعات محل سكونت براساس گواهي ارائه شده دقيقا‌ تطبيق داده شده و تاييد گردد.

11. اطلاعات شغلي براي اشخاص شاغل دستگاههاي دولتي و يا نظامي دقيقا با آخرين حكم كارگزيني ذينفع تطبيق داده شود و براي آندسته از مشاغلي كه جزء مشاغل ممنوعه جهت تصدي امور اجرائي گروههاي زيارتي مي باشند حتما عنوان «جزء مشاغل ممنوعه مي باشد؟» مي بايست گزينه « بلي» علامت بخورد و حكم كارگزيني در سيستم اسكن شود.

        لازم به ذكر است اطلاعات اين صفحه به خصوص مشاغل ممنوعه بسيار مهم بوده و خواهشمند است دقت لازم را مبذول فرمائيد. بديهي است مسئوليت صحت و سقم اطلاعات متوجه مديريت محترم حج و زیارت استان خواهد بود.


        يادآوري: ‌مشاغل ممنوعه عبارتند از: روحانيت معظم، نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، قضات، مديران عامل، مديران كل و بالاتر دستگاههاي دولتي و مشاغل همتراز آن، شهرداران، بخشداران و اعضاي نيروهاي مسلح، شاغلين و كارمندان سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري و موسسه فرهنگي زيارتي سعادت در هر سمتي.

12. اطلاعات سوابق ايثارگري دقيقا با اصل گواهي ارائه شده تطبيق و تاييد گردد و گواهيهاي ارائه شده نيز در سيستم اسكن شود.

يادآوري:
        12.1. سابقه حضور در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل براساس گواهي نيروي مقاومت بسيج يا اداره عمليات وخدمات پرسنلي ستاد مشترك نيروهاي مسلح و يا اداره كل جهاد كشاورزي استان قابل قبول است.

        12.2. سوابق آزادگي براساس گواهي بنياد شهيد و امور ايثارگران قابل قبول است.

        12.3. سولبق جانبازي با ارائه گواهي از بنياد شهيد و امور ايثارگران قابل قبول است.

        12.4. بستگي با شهداي گرانقدر براساس گواهي بنياد شهيد و امور ايثارگران قابل قبول است.

تذكر: ارائه كارت ايثارگري، صادره از بنياد شهيد و امور ايثارگران قابل قبول است.

13. سوابق زيارتي اشخاص دقيقا با اطلاعات موجود در بايگاني آن استان و يا با رويت حكم يا كارت شناسي معتبر و تاريخ ورود و خروج گذرنامه مربوطه ( رؤيت هر دو با هم معتبر خواهد بود) تطبيق و بعنوان سابقه تاييد شده ثبت گردد. مجدا تاکيد مي نمايد سوابق زيارتي اشخاص مي بايست بطور کامل و دقيق ثبت و تائيد گردد و بعدا امکان ثبت مجدد سوابق وجود نخواهد داشت.

14. عكس شخص نيز مي بايست با عکس الصاقي کارت ملي و يا شناسنامه تطبيق داده شود.

15. براي اسكن مستندات در سيستم مي بايست از صفحه تصاوير ابتدا عنوان مربوطه را ايجاد و سپس نسبت به اسكن آن اقدام نمود.




تعداد افراد آنلاین سیستم : 55
تعداد کل کاربران آنلاین : 242