عنوان:
تعداد بازدید : 1566
تذکرات پلیس فرودگاه های کشور
  تاریخ: 1396/05/02
  منبع: فرماندهی پلیس فرودگاه های کشور
  خلاصه: با عنایت به نزدیکی عملیات اعزام زائرین بیت الله الحرام به عربستان سعودی، برخی تذکرات فرهاندهی پلیس فرودگاه های کشور به شرح ذیل اعلام می گردد:
 
  متن:

با عنایت به نزدیکی عملیات اعزام زائرین بیت الله الحرام به عربستان سعودی، برخی تذکرات فرهاندهی پلیس فرودگاه های کشور به شرح ذیل اعلام می گردد:

  1. حمل هرگونه موادمخدر و روانگردان شامل تریاک و مشتقات آن، شیشه، هروئین، حشیش، گل، گراس، ماری جوانا و ... ممنوع بوده و درصورت کشف، برای زائر پرونده قضایی تشکیل و از پرواز وی ممانعت بعمل خواهد آمد. ضمن اینکه چنانچه خدای ناکرده این مواد توسط پلیس عربستان کشف شود، زائر به سرنوشت نامعلومی دچار گردیده و مجازات های سخت به همراه حبس های طولانی در زندان های مخوف توسط دولت عربستان برای وی در نظر گرفته خواهد شد. چنان که در سنوات قبل نیز بر همین روال با زائران خاطی برخورد شده است.

  2. مدیران کاروانها به منظور همکاری بیشتر در راستای حضور به موقع زائرین در فرودگاه و شناسایی و معرفی افراد مظنون همکاری بیشتری با پلیس داشته باشند و از رها نمودن وسایل در داخل سالنها پرهیز نمایند.

  3. کلیه زائرین خانم با حجاب برتر (چادر) به فرودگاه مراجعه نمایند .

  4. حمل مایعات (آب وعرقیجات) ممنوع است.

  5. به دلیل سهولت و سرعت بخشیدن در امر بازرسی نیاز است زائرینی که احتیاج به مصرف داروهای خاص دارند مراتب را قبل از حضور در فرودگاه با پزشک هماهنگ نموده و تاییدیه مربوطه را به همراه داشته باشند.

  6. لیست داروهای ممنوعه در کشورهای عربی از طریق لینک زیر در دسترس قرار دارد و لازم است در این رابطه اطلاع رسانی به زائرین عزیز به عمل آید.

شناسه: 372383





تعداد افراد آنلاین سیستم : 54
تعداد کل کاربران آنلاین : 240