عنوان:
تعداد بازدید : 1404
ممنوعیت مصرف دخانیات در محوطه های مساجد و اماکن دولتی و خصوصی عربستان سعودی
  تاریخ: 1396/05/11
  منبع:
  خلاصه: آئین نامه اجرایی مصوبه هیأت دولت و مجلس کشور عربستان سعودی پیرامون ممنوعیت مصرف دخانیات در محوطه های مساجد و اماکن دولتی و خصوصی به شرح ذیل اعلام می گردد. با توجه به لزوم رعایت قوانین حاکم در کشور عربستان، لازم است ضمن تذکر لازم به زائران تاکید جدی بر رعایت دقیق آن صورت پذیرد.
 
  متن:

آئین نامه اجرایی مصوبه هیأت دولت و مجلس کشور عربستان سعودی پیرامون ممنوعیت مصرف دخانیات در محوطه های مساجد و اماکن دولتی و خصوصی به شرح ذیل اعلام می گردد. با توجه به لزوم رعایت قوانین حاکم در کشور عربستان، لازم است ضمن تذکر لازم به زائران تاکید جدی بر رعایت دقیق آن صورت پذیرد.

 

«« بر اساس مفاد آئین نامه اجرایی مصوبه هیئت دولت و مجلس عربستان سعودی، مصرف دخانیات در 8 نقطه به شرح ذیل ممنوع اعلام می گردد:

  1. محوطه های اطراف مساجد (علاوه بر درون مساجد که قبلاً ممنوع اعلام شده بود و حکم مصرف دخانیات در حرمین شریفین شش ماه زندان اعلام شده بود)

  2. ساختمانها و تأسیسات دولتی از جمله وزارتخانه ها، کارخانجات، مؤسسات و سازمانهای عمومی و شعبات آنها و دیگر مراکز دولتی

  3. مؤسسات آموزشی

  4. مؤسسات و مراکز بهداشتی

  5. مؤسسات و مراکز ورزشی

  6. مؤسسات و مراکز فرهنگی

  7. مؤسسات و مراکز اجتماعی و خیریه

  8. اماکن محل کار در شرکتها، مؤسسات، بانکها و . . .

    طبق این آیین نامه ، مصرف دخانیات در کلیه وسایل حمل و نقل در عربستان اعم از زمینی، دریایی و هوایی و همچنین در ایستگاههای حمل و نقل عمومی، ایستگاههای قطار و کلیه فرودگاهها علاوه بر انبارها، آسانسورها، سرویسهای بهداشتی و کلیه مراکز تولید فرآوری، فروش، اشتغال، حمل و نقل و توزیع نفت، گاز و فرآورده های آنها و انواع سوخت.

    در این آیین نامه آمده است که مصرف دخانیات در محوطه های بسته و دستگاههای پرداخت ATM، اماکن تهیه غذا، قهوه خانه ها، رستورانها، کیوسکها، گاری های عرضه مواد غذایی، کارخانجات صنایع غذایی و . . . ممنوع است. ضمناً مصرف دخانیات توسط افراد زیر 18 سال ممنوع بوده و فروش دخانیات و فرآورده های آنها توسط دستگاههای خودکار، در وسایل نقلیه عمومی و برای افراد زیر 18 سال ممنوع است. ضمناً فروش سیگار به صورت نخی جزو ممنوعات به شمار می رود. »»





تعداد افراد آنلاین سیستم : 3
تعداد کل کاربران آنلاین : 72