عنوان:
تعداد بازدید : 1722
دستورالعمل تهیه فرمهای استماره برای گروههای دو نفره در سامانه سماح
  تاریخ: 1395/07/24
  منبع: دفتر بودجه، تحول اداری و فنآوری اطلاعات
  خلاصه: برای گروه های سه نفر به بالا بر اساس موافقت سفارت عراق امکان صدور روادید فراهم می باشد. دفاتر زیارتی می بایست برای گروه های فوق اقدام به چاپ مانیفست نموده و مراحل اخذ روادید را طی نمایند. اما برای گروه های دو نفره می بایست به صورت زیر اقدام نمود:
 
  متن:

برای گروه های سه نفر به بالا بر اساس موافقت سفارت عراق امکان صدور روادید فراهم می باشد. دفاتر زیارتی می بایست برای گروه های فوق اقدام به چاپ مانیفست نموده و مراحل اخذ روادید را طی نمایند. اما برای گروه های دو نفره می بایست به صورت زیر اقدام نمود:

  1. در هنگام چاپ مانیفست برای گروه های دو نفره، سامانه همچون گروه های تک نفره برای هر عضو یک فرم استماره چاپ می نماید.

  2. دفاتر زیارتی می بایست هر فرم را برای عضو مورد نظر آماده نمایند.(الصاق عکس و . . . )

  3. از آن جا که در سامانه این دو نفر همچنان به عنوان یک گروه دو نفره تلقی می شوند، لازم است گذرنامه و فرم استماره دو عضو را با هم به شرکت مرکزی ارسال  نمود. (می توان از یک کش یا یک پاکت برای این منظور استفاده نمود.) در  سامانه  نیز  گروه، توسط کاربر به مرحله  بعد  ارسال شود.

  4. شرکت مرکزی در هنگام دریافت مدارک گروه های دو نفره توجه نماید حتماً مدارک دو نفر ضمیمه هم باشند. (در صورت جداشدن مدارک به هر دلیل، سامانه در هنگام ثبت دریافت مدارک پیغام مناسب را می دهد) شرکت مرکزی و رابط هم این دو دسته مدارک را یک گروه فرض کرده و در سامانه اقدامات را همچون گروه های دیگر ثبت می نماید. شرکت رابط حتی المقدور سعی نماید مدارک از هم منفک نشوند.

  5. در هنگام برگشت از سفارت امکان دارد مدارک از هم جدا شده باشند. در هنگام ثبت ویزای یک گذرنامه در صورتی که مربوط به یک گروه دو نفره باشد،  سامانه  پیغام  مناسب را  خواهد  داد. در این  صورت  کاربر می بایست گذرنامه را کنار گذاشته تا گذرنامه دوم که از طریق سامانه مجددا پیغام می دهد، پیدا شود. در این صورت ثبت ویزای گروه کامل شده و رابط، هر دو گذرنامه را به هم متصل کرده و از طریق شرکت مرکزی به دفتر زیارتی تحویل خواهد شد.

شناسه 271045






تعداد افراد آنلاین سیستم : 58
تعداد کل کاربران آنلاین : 344